Stikstof en CO2 zijn beide actuele problemen: de gevaarlijke stoffen bedreigen het klimaat en daarom moet er nu worden ingegrepen. Niet alleen de vee- en bouwsector moeten maatregelen treffen, ook de uitstoot van vrachtwagens moet drastisch worden ingeperkt.

Het toenemend aantal restricties tijdens de transportplanning vergt veel tijd van de transportplanners. Soms is de planning gewoon te complex om alleen met hulp van kennis, ervaring en gezond verstand tot een efficiënte indeling van ritten te komen. Wat zijn de vijf meest voorkomende knelpunten?

Lees meer op de PTV Blog

De termen ritplanning en routeplanning worden te pas en te onpas gebruikt. Het lijkt alsof de termen synoniemen zijn, maar dat is pertinent niet juist. Tussen de beide planningsmethoden bestaat een groot verschil. Een korte uitleg.

Lees meer op de PTV Blog

Google Maps is in veel situaties een handige routeplanner, maar voor het berekenen van de beste routes voor uw vrachtwagens, is een professioneel routeplanningssysteem voor vrachtwagens verreweg de beste optie.

De transportsector staat voor een grote uitdaging. In 2030 moet de CO2-uitstoot van het wegtransport met maar liefst 50 procent zijn gereduceerd, terwijl de vraag naar wegtransport alleen maar toeneemt. Met andere woorden: per rit en per vrachtauto moet de uitstoot met veel meer dan 50 procent omlaag. Welke maatregelen neemt u?

LZV’s zijn inmiddels een bekend verschijnsel op de Nederlandse snelwegen. Vanwege het beperkte aantal wegen waarover ze mogen rijden, is de inzet van LZV’s in de praktijk lastig te plannen. Dat verandert met de inzet van TLNplanner.

Dat niet iedereen alle opties in TLNplanner kent, is niet vreemd gezien de vele mogelijkheden. Zo is er bijvoorbeeld de Datamanager waarmee gebruikers hun eigen klant- en leveranciersgegevens inclusief contactgegevens in TLNplanner kunnen importeren of andere zaken zoals laad- of loslocaties.

Planners staan onder toenemende tijdsdruk. De ritplanning voor morgen moet aan het eind van de dag klaar zijn, maar tegelijkertijd komen de in te plannen opdrachten steeds later binnen. Wat resteert, is hooguit een paar uur tijd om die opdrachten zo goed mogelijk te verdelen over de ritten. Dat gaat ten koste van de kwaliteit en efficiëntie. Een ritplanningssysteem biedt uitkomst.

Klopt uw offerte? Om een goede prijs voor een transportopdracht te kunnen bieden, moet u de te verwachten kosten kennen. Naast onder meer de brandstofkosten en loonkosten vormt de tol een steeds grotere kostenpost. Dit zou u kunnen doorberekenen aan klanten en verwerken in offertes en prijsopgaves. De oplossingen van PTV Group maken dat razendsnel mogelijk.

Subcategorieën

Test 15 dagen gratis

Nu testen »

TLNplanner aanschaffen

Bestel direct »

Gratis online demo TLNplanner

Vraag nu aan »

x

Verhoging Duitse Maut vanaf 1 december 2023!

icon tlnplanner tracing

Bereken nu de impact van de Duitse tolverhoging met TLNplanner!

 

Test gratis! »