Multiple-stop & Volgorde optimalisatie
Europese tolkosten
Diverse voertuigprofielen
Adressen importeren (CSV. Import)
Tijdvensters & service tijd
ETA berekenen
Multiple-stop & volgorde optimalisatie: een vrachtwagen route plannen
In het wegtransport wordt routeplanning software gebruikt om voor een enkele vrachtwagen met twee of meer afleveradressen de optimale route te berekenen. De routeplanner software houdt daarbij rekening met alle gegevens die relevant zijn voor wegtransport: maximale doorrijhoogtes en aslasten, routes voor ADR-goederen of LZV’s, milieuzones en tijdvensters in binnensteden, etc.
Volgorde optimalisatie
Daarnaast biedt TLNplanner de mogelijkheid om de volgorde te optimaliseren van deze adressen, de routeoptimalisatie kan op basis van diverse factoren zoals tijdvensters & service tijd zijn.
Bent u op zoek naar een automatische routeplanner?
Wilt u automatisch en tegelijkertijd orders in optimale ritten plannen, waarbij rekening wordt gehouden met: venster- en levertijden, diverse voertuigprofielen, laad- en lostijden, laadmeters en volume? Bekijk de mogelijkheden van ons ritplanningssysteem PTV Route Optimiser ST.
Ontdek meer over ritplanningssoftware »
Google Maps voor vrachtwagens of een professionele routeplanning software om uw vrachtwagen route te plannen?
Een professionele tool berekent niet alleen de afstand en rijtijd, maar ook de transportkosten en tolkosten. Het enige dat nodig is zijn geografische data zoals plaatsnamen, postcodes, straatnamen en huisnummers of geografische coördinaten – handig voor bijvoorbeeld nieuwbouwlocaties. Op basis van die data genereert het routeplanning systeem een kaart met daarop de route.
De professionele routeplanning software om uw vrachtwagen route te plannen, plant uw routes op basis van belangrijke gegevens voor vrachtwagens, in tegenstelling tot Google Maps. U kunt kiezen uit standaard voertuigprofielen, waarbij u de standaard uitkomsten genereert:
- Zware vrachtauto 40T
- Lichte vrachtauto 20T
- Stadsdistributie 12T
- Bestelauto (Koerier)
- LZV
- ADR
De profielen zijn zo ingesteld dat ze de optimale route berekenen, rekening houdend met tolwegen, rij- en rusttijden, gewichtsbeperkingen, transit traffic, brughoogtes en andere trajectbeperkingen. Google Maps & vrachtwagens, is het slim? Als u het aan ons vraagt is het antwoord: nee.
Lees meer in ons blog bericht »
Niet alleen planners maken dagelijks gebruik van TLNplanner. Ook hun collega’s raadplegen de tool graag voor het in kaart brengen van tijden, afstanden, emissies, tolkosten en transportkosten. Denk aan de collega’s van verkoop of financiën.
Een vrachtwagen route plannen, waar hou ik rekening mee?
- Voertuigprofielen
- Milieuzones
- Rij- en rusttijden
- Laad- en lostijden
- Venstertijden
- Tolkosten voor vrachtwagens
- Transportkosten
- CO2-uitstoot
- Verkeersinformatie
- Vrachtwagenparkeerplaatsen
Tijd- en afstandsberekeningen
Met de routeplanning software berekent u voor elke rit snel en adequaat de afstand en de rijtijd achter het stuur, maar ook de rusttijd die de chauffeur onderweg dient in te plannen. Gaat de rit met een vrachtauto, een bestelbus of een personenauto? TLNplanner kunt u kiezen uit een groot aantal verschillende voertuigprofielen, zodat u altijd een betrouwbare en realistische berekening krijgt.
Tol- en transportkosten berekenen
Een steeds groter deel van de transportkosten bestaat uit tolkosten. Gaat de rit via tunnels of wegen waarvoor tol verschuldigd is? Gaat het om een vrachtauto die in België of Duitsland tol plichtig is? Met TLNplanner berekent u niet alleen wat de totale transportkosten zijn, maar ook wel deel daarvan uit tolkosten bestaat.
ETAs berekenen met TLNplanner
Het is mogelijk om met TLNplanner nauwkeurig ETAs te berekenen en te delen met uw klant. U leest hier meer.
Verschil ritplanning & routeplanning?
Er bestaat veel verschil tussen ritplanning en routeplanning. TLNplanner is een routeplanner om een route te plannen van A naar B of naar Z en vervolgens de stops te optimaliseren. Rittenplanning met een ritplanningssysteem, zoals PTV Route Optimiser, verdeeld al uw orders automatisch over het wagenpark en hier ontstaan meerdere geoptimaliseerde ritten uit, welke ook zichtbaar zijn op de kaart. Zie hieronder een overzicht van de functies of ontdek de verschillen tussen rit- en routeplanning op ons blog bericht.
Meerdere routes (ritten) tegelijkertijd plannen? Dit kan met ons rittenplanningssysteem PTV Route Optimiser ST.
Functies |
TLNplanner |
PTV Route Optimiser ST |
Routeplanning - één route | Ja | Nee |
Rittenplanning - meerdere ritten | Nee | Ja |
Het (automatisch) toewijzen van activiteiten aan resources/voertuigen | Nee | Ja |
Weergave meerdere ritten op de kaart | Nee | Ja |
Volgorde van ritstops optimaliseren | Ja | Ja |
Import vanuit een administratief systeem (ERP, TMS, WMS, eigen applicatie,…) | Nee | Ja |
Excel (.csv) import | Ja | Ja |
Single en multi depot/dc planning | Nee | Ja |
Berekenen en communiceren van ETA's | Ja* | Ja |
Tol- en transportkosten berekenen | Ja | Ja |
Keuze diverse voertuigprofielen | Ja | Ja |
Rekening houden met venstertijden | Ja | Ja |
Rapportagemogelijkheden | Nee | Ja |
Analyse wagenpark en chauffeurs | Nee | Ja |
Kostenoverzicht van het complete wagenpark | Nee | Ja |
Visualisaties op de kaart | Ja | Ja |
Koppeling met boordcomputer | Nee | Ja |
Voorplanning / planvoorstel | Nee | Ja |
Bulkberekeningen in Excel | Ja | Nee |
Rekening houden met lading, gewichten, volumes, laadmeters & overige restricties | Nee | Ja |
Rekening houden met laad- en lostijden | Ja | Ja |
Emissieberekening | Ja | Ja |
* Het is mogelijk om ETA’s binnen TLNplanner te berekenen & communiceren. Dit kan d.m.v. PTV Driver App i.c.m. PTV Drive&Arrive.